Skip links

Na co zwrócić uwagę podczas wymiany skrzyni?

Sprawdź stan kluczowych podzespołów w aucie

Jesteśmy w 100% pewni, że skrzynia, która u nas zamawiasz została wzorowo zregenerowana. Wpływ na jej prawidłowe działanie, oczywiście poza poprawnym montażem, ma jednak stan szeregu elementów w Twoim aucie, do których my niestety nie mamy dostępu.

Dlatego przed montażem naszej przekładni poproś swojego mechanika o weryfikację pozostałych podzespołów w samochodzie, które wpływają na pracę skrzyni biegów.

Jednym z kluczowych elementów, na które należy zwrócić uwagę jest sprzęgło i koło dwumasowe. Problemy z manualną skrzynią w 80% przypadków zaczynają się właśnie od uszkodzenia jednego z tych podzespołów. Ich wymiana w tym samym czasie, co montaż regenerowanej przekładni może wydłużyć żywotność nowej skrzyni nawet o 50%.

Wymieniając sprzęgło pamiętaj, by zamontować oryginalny i nowy egzemplarz zalecany przez producenta danego pojazdu. Regenerowane sprzęgła się nie sprawdzają tak dobrze.

Wymieniając koło dwumasowe zawsze należy zastosować koło tego samego typu. W żadnym przypadku nie powinno się zamieniać go  na koło stałe (jednomasowe), ponieważ tylko dzięki właściwościom koła dwumasowego możliwym będzie wykorzystanie jego wszystkich właściwości – tłumienia drgań. To natomiast przełoży się na żywotność przekładni  (mniejsze zużycie synchronizatorów i przesówek).

Sprawdź stan sprzęgła

tarcza sprzęgłowa

koło dwumasowe

w zależności od modelu nie wszystkie auta posiadają takie koła

docisk

łożysko oporowe

w zależności od modelu może być hydrauliczne lub mechaniczne

wysprzęglik

Ponadto:

upewnij się czy linki nie są porozciągane, czy działają ich samoregulatory albo przypadkiem się nie wyrobiły

zregenerowaną skrzynię zawsze należy zalać nowym olejem 75W90 - pełen syntetyk (ważne - nie czerwonym i w dokładnie podanej ilości; zbyt mała ilość spowoduje uszkodzenie przekładni np. przez przypalenie się biegów)

sprawdź stan półosiek, frezów, wieloklinów i gum

w autach z napędem 4x4 i 2x2 należy sprawdzić wał napędowy i gumy łączące

Sprawdź stan podpory długiej półośki (dotyczy wybranych modeli)

zwróć szczególną uwagę na sposób montażu półośki (w miejscu styku z simeringiem często dochodzi o uszkodzeń w postaci wytworzenia rowka powodującego wyciek oleju)

sprawdź czy frez nie jest uszkodzony

Opinie naszych klientów

Daniela ze skrzyniezjac.pl poznałem przypadkiem. Kolega polecił mi go, gdy musiałem zmienić skrzynię. Od tamtej pory nasza znajomość, a od kilku lat także współpraca ma się świetnie. Polecam wszystkim. Naprawdę solidna firma.

Piotr Protasiewicz

Bardzo dobra obsługa klienta. Pani z call center odpowiadała na moje wszystkie pytania i pomogła wybrać skrzynię. Przyszła już po dwóch dniach od zamówienia. Wszystko super.

Marek, Wrocław

Wzorowa regeneracja manualnych skrzyń biegów. Nie mam żadnych uwag. Byłem na warsztacie, oglądałem wszystkie skrzynie i pracowników przy pracy – wygląda to jak w fabryce. Profesjonalizm

Adrian z Zielonej Góry

Wszystkim swoim klientom polecam skrzynie od Daniela. Nie miałem jeszcze przypadku, żeby cokolwiek było nie tak. Dobra cena i jakość.

Mechanik, Wrocław

        Przekonaj się, że warto nam zaufać

        znajdź swoją skrzynię
        Return to top of page