Skip links

Skrzynie biegów – jak wygląda regeneracja manualnych przekładni w VW, Skoda czy Audi?

Głośna praca, nieprzyjemne puknięcia, biegi wchodzą z oporem – to tylko niektóre z sygnałów kończącej się skrzyni. Nie warto ich lekceważyć, szybka interwencja pozwoli uniknąć wysokich kosztów. Możesz zdecydować się na dwa rozwiązania: naprawdę zepsutych elementów, albo regenerację całej przekładni.

Dziś pokażemy Ci, jak przebiega to drugie wyjście – profesjonalna regeneracja skrzyni. Tak naprawdę to jedyny sposób wyeliminowania usterek na dłuższy czas.

Gdzie najlepiej regenerować skrzynię biegów?

Manualne skrzynie biegów mogą cierpieć na wiele usterek (jedną z typowych są na przykład zużywające się łożyska – w aucie słychać charakterystyczne buczenie). Jednak z reguły diagnoza nie będzie prosta. Oczywiście na swojej drodze znajdziesz pewnie kilku “specjalistów”, którzy z marszu powiedzą Ci co się zepsuło i chętnie pomogą w naprawie. Wybierz jednak rozsądnie.

Nas też kiedyś odwiedził klient ze skrzynią, która była niedawno “regenerowana”…

Wybierz sprawdzony warsztat

Skrzynia biegów to złożony mechanizm, którego skuteczna regeneracja wymaga dużej wiedzy i dobrego sprzętu. Zastanawiając się nad wyborem warsztatu szukaj wśród sprawdzony firm – podmiotów, które specjalizują się w takich naprawach od lat. Spróbuj zweryfikować opinie o firmie, jakość sprzętu warsztatowego (może udostępniają zdjęcia lub filmy z serwisu? Nie musisz znać się na urządzeniach, już sama estetyka warsztatu, zachowanie porządku w miejscu pracy powinno Ci sporo powiedzieć). Sprawdź warunki gwarancji (bardzo ważne!), fora internetowe, a nawet rzuć okiem na media społecznościowe – jeśli warsztat przykłada się do prowadzenia Facebooka znaczy że zwyczajnie mu się to opłaca. Firma dba o swój wizerunek, a co za tym idzie również jakość usług i obsługę klientów.

Regeneracja skrzyni – ile kosztuje wycena, montaż i demontaż?

Przyjmijmy, że wybrałeś już warsztat. Co dalej? Pokażmy to na naszym przykładzie.

Zaczynamy od dokładnego poszukiwania wszystkich przyczyn usterki. W Skrzynie Zając.pl robimy to za darmo – wystarczy, że przywieziesz do nas swoją uszkodzoną przekładnię, a rozłożymy ją na części pierwsze i dokładnie sprawdzimy każdy z elementów (pamietaj, zeby po zdemontowaniu skrzyni, a jeszcze przed  podróżą, wylać z niej cały olej).

Po diagnozie przechodzimy do procesu regeneracji. A co jeśli nie zdecydujesz się na nasza usługę? Spokojnie, wtedy też nic nie płacisz.

Szczegóły darmowej wyceny znajdziesz tutaj

Regeneracja skrzyni biegów- co to właściwie oznacza?

Mówiąc wprost, profesjonalna regeneracja to coś zdecydowanie więcej niż naprawa. W tym przypadku klient kupuje przekładnię po generalnym remoncie i gruntownych testach. Specjalistyczny warsztat nie pozwoli sobie na oddanie skrzyni, z którą mimo regeneracji ciągle pojawiają się choćby najmniejsze problemy. Tylko tak jest pewny niezawodności i jakości sprzedawanego produktu i ze spokojną głową może zaoferować klientowi pisemną gwarancję na atrakcyjnych warunkach.

Jak przebiega profesjonalna naprawa skrzyni biegów?

Regeneracja manualnej skrzyni biegów, czy to do Audi, VW czy Skody z reguły przebiega w bardzo podobny sposób. Na usługę składają się:

  • rozłożenie i sprawdzenie wszystkich elementów skrzyni,
  • wymiana uszkodzonych części,
  • wymiana łożysk i ich regulacja,
  • regulacja luzów,
  • kompleksowe czyszczenie,
  • przygotowanie skrzyni do bezpiecznej wysyłki na palecie.

Ale… co dalej? Poprawny montaż to nie tylko montaż

W tym miejscu musisz zapamiętać, że nawet mimo idealnie zregenerowanej przekładni, wpływ na jej pracę mogą mieć też inne podzespoły. Z tego powodu zanim mechanik zamontuje nową skrzynię  w aucie, koniecznie poproś go żeby wcześniej upewnił się w jakim stanie są:

  • sprzęgło,
  • koło dwumasowe,
  • linki (czy nie są porozciągane, czy działają ich samoregulatory albo przypadkiem się nie wyrobiły)
  • półośki, frezy, wielokliny i gumy,
  • podpora długiej półośki.
Pełną listę podzespołów, które mogą mieć wpływ na pracę skrzyni znajdziesz w tym miejscu

Jeśli wszystko jest w porządku można przestąpić do montażu.
Po wszystkim konieczne będzie uzupełnienie skrzyni nowym olejem (dokładnie tym, który wskaże Ci warsztat wykonujący naprawę). Pamiętaj też by za żadne skarby nie zrywać plomb na skrzyni i zachować rachunek zakupu usługi montażu z ASO lub warsztatu. Najpewniej będzie to podstawa rozpatrzenia ewentualnej gwarancji. Tego przynajmniej wymagamy w Skrzynie Zajac.pl… na szczęście u nas reklamacje się praktycznie nie zdarzają 😉

Return to top of page