Skip links

Typowe usterki skrzyni DSG

Naprawdę różne opinie krążą o skrzyniach DSG ze stacji VAG. Od zachwytów, przez obojętność, aż do zdania, że DSG to totalna porażka w porównaniu do tradycyjnego, dobrego automatu. Ale wiadomo jak to z opiniami bywa – jedna drugiej jest często nie równa.

Mamy jednak coś na pocieszenie. Z naszego doświadczenia wynika po pierwsze, że DSG na pewno “porażką” nazwać nie można, a po drugie: odpowiednie użytkowanie i wcześnie wykryta usterka sprawią, że DSG da Ci przyjemność z jazdy na długie lata.

Awarie skrzyni DSG – kiedy musisz się z nimi liczyć?

Dwusprzęgłowa przekładnia montowana w autach marki Volkswagen zdaniem producenta pozwala na zmianę przełożeń w przeciągu milisekund i w zasadzie nie ma żadnych wad. Oczywiście pewne wady ma, a więcej na ich temat, a także kwestii jaką jest naprawa DSG, jej trwałość i ogólne zasady funkcjonowania poruszaliśmy już kilkukrotnie na blogu.

Z artykułów tych jednoznacznie wynika, że część kierowców narzeka na szarpanie przy zrzucaniu z 2 na 1 bieg i starcie z biegu 1. Popularny jest też problem z łożyskiem albo dwumasowym kołem zamachowym. W obu przypadkach należy liczyć się z kosztami 1,5-3 tysiące zł. Smutna prawda jest taka, że naprawy DSG są po prostu droższe niż w przypadku skrzyń manualnych.

Na szczęście wady te są często przyczyną niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy, a zmieniając pewne nawyki można z powodzeniem uniknąć wielu popularnych awarii. Bo najważniejsza reguła związana z jazdą na skrzyni biegów DSG to: wymiana oleju w skrzyni co 50-60 tysięcy kilometrów.

Mechatronika – naprawa DSG

Czyli moduł sterujący sprzęgłami odpowiadającymi za zmianę przełożeń, którego awaria objawia się charakterystycznym szarpaniem.

Usterka ta może być zauważalna już od przebiegu sięgającego 150 tysięcy kilometrów i niestety będzie kosztowna dla kieszeni. Jeśli więc mechatronika w Twojej skrzyni DSG została doprowadzona do granicy musisz liczyć się z naprawą kosztującą co najmniej 5 tys. zł.

Zakup auta ze skrzynią DSG

Kluczem jest tu dokładne sprawdzenie przeszłości pojazdu i jazda próbna. Upewnij się kiedy następowały wymiany oleju, sprawdź dokładnie wszystkie kwity i zbadaj historię w ASO. Dobrze byłoby też wiedzieć po jakich trasach najczęściej poruszał się planowany zakup – czy było to miasto, czy może jednak trasa? Jak wyglądała ta jazda – była dynamiczna, spokojna, a może auto często wybierało się w drogę z przyczepką? Jak kierowca zachowywał się do tej pory podczas postoju – włączał tryb N czy P? Jeśli było to P najpewniej przełożyło się to niekorzystnie na trwałość przekładni.

Podczas jazdy próbnej postaraj się sprawdzić wszystkie przełożenia.

Wsłuchaj się w dźwięki i zachowaj czujność wobec ewentualnych szarpnięć. Spróbuj ruszyć zarówno spokojnie, jak i dynamicznie z miejsca aż do 3 biegu – w zdrowej skrzyni start powinien być płynny i spokojny. No i najważniejsze – testuj na rozgrzanym aucie (na zimno część usterek może być zwyczajnie niezauważalna), a trasę zakończ w specjalistycznym warsztacie naprawy/regeneracji DSG, gdzie socjaliście pozwolą Ci dokładnie ocenić stan techniczny skrzyni.

Diagnoza skrzyni DSG

Taki warsztat prowadzimy np. my. Więc jeśli szykujesz się do zakupu auta ze skrzynią DSG, albo już je masz ale ostatnio odnosisz wrażenie, że Twoja przekładnia nie działa do końca tak, jak powinna z przyjemnością pomożemy Ci w diagnozie.

Zapraszamy do kontaktu i darmowej wyceny ewentualnej naprawy. Zadzwoń + 48 609 528 582 lub napisz na kontakt@skrzyniezajac.pl. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku do godziny 16:00.

Return to top of page